Wednesday, September 30, 2009

SUATU PETANG DI HARI RAYA


Salam.. nak dijadikan cerita di suatu petang masa aku g jejalan raya kt melaka aku ada nampak la sebuah rumah yg aku rasa rumah tu cantik, yg buat aku tetarik kt rumah tu sbb rumah tu pakai langsir kt luar.. biasa kalo nk tgk langsir rumah kena masuk dulu.. tapi ni tak..kt jln dh dapat tgk.. tapi banyak lg la aku tgk rumah kt melaka ni cuma tak sempat nak amik gbr.. patutlah org buat filem & drama suka buat kt melaka ni...bukan nak puji lebih-lebih, tapi mmg btl diaorg kt melaka ni masih sygkn tradisi lama mereka. walaupun teringin nak duk rumah batu.. tapi seni reka lama pun diorg masih nak kekalkan.. tgk dlm gbr yang aku amik tu.. botul tak? haha.. masalah zaman sekarang ni nak kekalkan rmh kayu ada macam-macam masalah terutama kayu tu kena makan dek anai-anai.. rumah kt kg aku pun habis kena robohkn sbb dh reput sebab anai-anai...

1 comment:

aniis said...

setujuuu...akak pun suka tengok rumah2 kat Melaka, cantik2, landskap pun tak kurang hebatnya. Yg penting tradisi lama masih dipelihara.. Kat N.S pun ada gak lagi kita boleh nampak rumah beratap minangkabau...BANGGA...