Monday, October 19, 2009

Selamat Hari Jadi Fatina






Pada hari sabtu yang lalu abang/kakak ipar aku buat open house & sambut harijadi anak bongsunya kat tamam Ozana Melaka, majlis tu bermula jam 4 petang. Macam biasa persiapan dibuat dari pagi lagi kat rumah mertua aku di semabok. Aku ada la tolong-tolong skit apa yang patut seperti potong sayur & kacau-kacau lauk skit.. ( tgk ajer pun byk juga).. bihun tu aku tlg kacau.. tapi kena leter jer kat makcik aku tu.. yer ler.. setakat kacau kuali kecik expert la aku, dah kuali besar payah la sikit. Disebabkan majlis tu mula jam 4 ptg dan persiapan tu pula ada yang tak siap lagi, jadi terkocoh-kocoh la skit sbb bila dah masak nak g hantar lak kat rmh abg/kakak ipar aku tu.


Macam biasa bila dah letih tlg skit-skit & tlg tgk.. masa aku duk relax lak & posing-posing masa majlis tu. Ingatkan nak relax tapi tak juga sbb sbuk duk melayan anak aku yang tak senang duduk tu.



Menu-menu yang telah disediakan oleh mak & makcik-makcik aku selamat dihidangkan.


Orang rumah aku yang tengah posing ngan sepupu-sepupu dia.. mak mertua aku pun ada skali.. Masa untuk berehat setelah sehari bertungkus lumus membuat persiapan..




No comments: