Thursday, November 19, 2009

cukup rasa


macam biasa bila balik dari keja aku akan singgah kedai runcit dekat dgn rmh aku.. beli apa2 yg patut utk menu makan mlm ni.. biasanya dah kat dalam kedai runcit baru tau apa nak msk..pusing punya pusing jumpa ler aku ngan perisa maggi cukup rasa.. selalu gak tgk dlm iklan tapi tak pernah beli.. leh cuba nii.. aku pun beli la satu nak cuba.. akhirnya jadi ler sup cukup rasa aku hari ni.. ok ke tak tak tau ler..aku ni klu sendiri masak semuanya sedap.. takkan nak kata tak sedap.. letih oooo..
bila dah duk kat perantauan ni.. bukannya senang nak rasa makanan tradisi, terutama masakan n9.. masak lomak cili api.. kat bangi ni mmg ada masakan tradisi n9 ni.. tapi tak cukup rasa la.. jadi akupun buatlah sendiri.. nak makan masakan mak aku dah lama tak balik kg.. tak sempat dah nak tgu hari raya aidiladha ni.. sampaikan org rmh kata, aku ngigau sebut 'rindu'... rindu masakan n9 kot.... so akupun masaklah masak lomak cili api ikan parang.. meleleh air liur den...

selamat menjamu selera...

4 comments:

HonEyBuNNy said...

adusss..dah la ila baru bgn tido neh/.....lapo la plak...nak g mkn gk r tgk makanan terliur lak..hiihi

annie said...

Meh datang rmh akak, akak masakan utk awak masak lomak cili api guno kelapo kampung pure punyo...meh lah...

rusli_zairin said...

ila masak ke beli.. beli tak best laa.. masak sendiri lg best..

kak ani..sodap tu.. ambik kelapo
kek belakang rmh ko.. kek bangi ni kalau nak msk lomak cili api guno kelapo yg bolum masak sgt lg..
kureng skit..

annie said...

bawak kelapo dari kampung lah..kito org kampung, awak lainlah, org pokan.